18 Temmuz 2021 Pazar

Referans

 Sevgilim Johann Wolfgang von Goethe der ki;

“Mevlana Celaleddin ne diyorsa haklıdır”

Gerçek insanı Allah’a götürür

Velev ki acı olsa,

Sentetik insanı Allah’tan kopartır,

İşbu sebepten kul biraz delikanlı olmalıdır,

Bu dünyayı yaşıyorsa aşık olunmuş kızlar yaşıyor,

Kalan herkes butik vitrinindeki gibi şık ama cansız.

 

Sevgilim Fyodor Dostoyevski der ki;

“Sevgi ortalar akıl vurur voleyi…”

Bu yüzdendir bu çağın bunca deliliği,

İçinde sevgi olmayan yerde akıl firaridir,

Ve hiçbir kolluk kuvveti uyandıramaz şahsı

Varsa ceza-i ehliyetin konuş güzelim

Gömleğinden 120 gram tulum peyniri,

Bir şişe su, ve bir kadın fotoğrafı çıktı gençliğimin.

 

Sevgilim Arthur Schopenhauer der ki;

“Ne gülüyorsunuz lan pişkin pişkin!”

Dün tanrı söyledi kulaklarımla duydum,

Nietzsche ölmüş,

Zaten çok korkuyordu yaşamamaktan,

Bir kız var çok güzel,

Ama birkaç ay önce otobüste selam vermedim.

Neyse konumuz bu değil.

 

Sevgilim Ernesto Che Guevara der ki;

“Diz yapmış pantolonlar giymeyin, ütülemesi zor olur.”

Mizah denen şeyin mayası fazla kabarmıyor,

Ama bu kuşlar uçmakta usta,

Ya senin motora binmişliğin bile yok yavrum

Bense kurtardım bir kere penaltıyı,

Artık bunun için birkaç kurşun hak etmişimdir,

Yalnız önce izleyeceksiniz dağlardan indiğimi.

 

Sevgilim İbn-i Haldun der ki;

“Memlekette ekonomi yok ekonomi!”

Ulan bu zenginlerinki de hayat değil be

O yüzden vuralım diyoruz arkadaşlarla,

Belki de en iyisi fırıncıları yok etmek,

Tabi yavrum açlık hayatta tutar adamı,

Hayal kırıklıkları hayal kurmamayı öğretmez mi?

Yıllar yılı bu konuşuluyor Kemeraltı’nda.

 

Sevgilim Stanley Kubrick der ki;

“Ben bu filmi izledim sonunda kız ölüyor!”

Ben seninle evleneyim diyorum bir sizinkilerle konuşsan,

Ama yavrum aynalı körük çarpmış gibi bakıyorsun yüzüme,

Ben de severim müziği eski kasetçalardan dinlemeyi,

Ama canımın içi sen hep böyle misindir?

Koşu yolunda bisiklete biner,

Yaya yolunda kornaya mı basarsın?

 

Sevgilim Necip Fazıl Kısakürek der ki;

“Ben olmazdım olmasa Nazım Hikmet Ran…”

Kumar masalarından kalkmış biri her zaman karizmatiktir,

Hz. Ömer de söyler bunu,

Bu yüzden insana bir düşman lazım en sıkısından,

Güneşin gelişini duyunca kaçar ya gece,

İçimizden biri boğuluyordu ve suya batırıyordu tuttuğunu,

Güzelim, benim kumarım burada biter…

 

Sevgilim Victor Hugo der ki;

“Kendine güvenen tek gidiş bileti alsın…”

Çok şükür hayat bana bir ehliyet verdi,

Tek sorun biraz hızlı kullanıyorum sanırım,

Ama derdim vallahi yetişmektir konvoya,

Çünkü bozulmuyor doğada pet şişeler yıllarca,

Ne yapıyım güzelim ben de böyle şeyler dert ediyorum,

Yok ki şöyle güzel bir şişe içine asit doldurayım.

 

Sevgilim Mevlana Celaleddin Rumi der ki;

“Her şey kendi aslına döner…”

Ondandır burada çok durmaz da göçersin,

Bu yüzden insanı toprağa gömersin,

Kötü gönüllü insana söversin,

Nehirsen kendini denizlere dökersin,

Sen de çok durmaz bu düğümü çözersin,

Bekledim ya, yakında dönersin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder